söndag 21 mars 2010

Seedningslopp inför GBG-varvet


Med riktigt tunga ben gav jag mig av hemifrån för att jogga de ca 5km till starten på Bananpiren. Vädret var bra med några plusgrader och sol mestadelen av tiden. Vinden var bitvis mycket stark vilket innebar slit i motvind och "medeldistans" tempo i medvind.
Ca 3000 pers var sugna att springa loppet vilket tydligen var 100% fler än förra året. Jag tror att det är många med mig som är sugna på att komma igång med tävlandet.

Starten var bitvis trång med mycke folk som ville komma iväg. Det lossnade efter ca 1,5km och därefter kunde jag köra i mitt tempo. Det spritte inte direkt i benen och jag fick slita rejält för att hålla fart. Pulsen låg några slag under mjölksyragränsen och den kunde jag styra lätt. Jag bestämde mig för att ligga under mjölksyragränsen framtill 8km för att sedan köra så hårt som möjligt. Det gick bra och jag tror att de sista 2 km var mina snabbaste kilometrar. Antingen så tål jag mjölksyra bättre eller så har jag ytterligare skjutit mjölksyragränsen uppåt.

Vila i morgon sen blir det backintervaller på Tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar