torsdag 4 mars 2010

Back on track

Igår körde jag det passet som är värst i mitt träningsprogram, som är upplagt tillsammans med Mattias Lundqvist på Aktivitus (http://aktivitus.se/).
4min backintervaller gånger 4 med 3.30min vila mellan intervallerna.
Redan efter första intervallen är man kräk färdig och sen blir det bara värre. Pulsen tangerar mjölksyragränsen på 171bpm och upplevelsen på borgskalan ligger på 17-19. Vilan mellan intervallerna är planera till 3min men det funkar inte då jag inte hinner springa tillbaks till startpunkten på 3min och att jag inte hittat några backar som är längre än 4-5min i och kring centrala Göteborg.
Senast jag körde dessa intervaller var i slutet av november, början av december. Pulsen igår låg på samma nivå nu som då. Sträckan var i stort lika lång nu som då den enda skillnaden var att differansen mellan första och sista intervallen var större nu än då. Detta tyder på att jag har styrkan men något svagare uthållighet vid maxprestationer.
Nu skall jag fundera på vilka sträckor helgens långpass skall gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar