lördag 13 mars 2010

Melodifestivalen? Träning!

Kom idag upp till Högfäjället och efter att ha suttit i en bil större delen av dag så kröp det i benen. När melodifestivalen började närma sig så kröp det i hela kroppen.
Tog bilen ner till Lindvallen där SATS har ett gym. Upp på bandet och i väg på ett 60min distanspass. Det gick undan för att vara i den lägre pulszonen. Det blev knappt 14km på 60min och då har jag ytterligare en pulszon kvar innan jag passerar mjölksyragränsen. Jag tror att det där 30/30 intervallpasset jag körde för några dagar sedan satte fart på benen.
En sak som var riktigt häftig är att jag efter passets inledande 5 minuter under 55min höll mig inom en pulszon som låg mellan 159-162bpm. Jag kan inte säga om detta är bra eller dåligt, mest bara kul att man kan styra sin ansträngning så. Kolla in Garmin länken här nedan (Puls för distanspass 60min)(Ej upplagt än)
Skall imorgon kolla möjligheterna att köra långa backpass med stavar.
Kommer att behövas inför Grand Raid du Cro-Magnon och Ultra Trail du Mont Blanc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar