onsdag 31 mars 2010

Jag älskar att springa!

Efter att ha haft ett par ansträngande dagar på jobbet som krävt mycket både på och utanför arbetstiden så känndes det skönt att få komma ut på ett löppass igårkväll. Under passet så slogs jag av hur bra jag mådde.
Jag mådde på ett sätt som jag alltid vill må även utanför träningen. Jag upplevde ingen stress, ingen prestationsanspäning ingen oro ingen osäkerhet. Jag upplevde glädje, helhet, kontroll, lugn, frid och förhoppning. Det är vid dessa tillfällen det blir så uppenbart varför jag älskar att springa.

Passet var på ca 1.30 och var del 2 i ett löp-projekt i 18 delar som jag startade strax innan jul.

2 kommentarer:

  1. Du sätter huvudet på spiken där, det än underbart när man får känna sig så fri.

    Vad är det för projekt?

    SvaraRadera
  2. Hej Zingo och tack för din kommentar.
    Jag vill gärna springa på nya platser och se nya saker.
    Därför har jag bestämt mig för att, när det passar min träning, springa längs alla linjer i Göteborgs Spårvagns och stombus nät.
    Linje 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,13,16,17,18 och 19

    SvaraRadera