lördag 6 mars 2010

Långpass 1.

Då var det dags för årets första långpass. Senast jag körde långt var under mellandagarna. Jag var då riktigt dåligt och jag hade förmodligen en infektion i kroppen vilket gjorde passet extremt tungt. Den sista timmen fick Stefan nästa släpa mig.

Så blev det inte denna gången!
Helt underbart väder! Vindstilla någon minusgrad, klarblå himmel och dagsmeja. Turen gick från Munkebäckstorg söderut mot Mölndal. Sedan bara det av mot Mölnlycke, söder om Rådasjön för att därefter passera Öjersjö på väg mot Partille. I Partille så sprang vi under järnvägen och vände sedan in mot Göteborg igen. Kviberg och Gamlestaden passerades och då var det bara någon kilometer tillbaks till Munkebäckstorg.
Passet blev ca40km och snitthastigheten låg under hela psset på 5:30/km. Jäkligt bra. Både jag och Stefan var piga efteråt och det var det vi ville för att nästa dag skulle vi köra ett likadant pass till.

Jag är jättenöjd med passet. Det var ett sådant där vackert pass som ger "payback" för alla timmar på bandet eller löppass i 0-gradigt vintermörker med Göteborgs regn. Ett pass som påminner en om varför jag älskar att springa.
Jag prövade även min 5L Marco Olmo ryggsäck med dricka flaskor på bärremmarna. Den funkade helt perfekt.Jag tog på den vid start och behövde inte justera någonting på hela passet. Det är bra betyg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar