onsdag 17 mars 2010

Skadad?

Har haft flera härliga dagar här i fjällen med blå himmel och 0-gradigt i luften. Perfekta snö förhållanden som även funkat bra för löpning.
Men när man minst anar det så är olyckan framme. En pojk, tvärhand hög på cirka 30kg kommer farande i högfart och utan kontroll rakt på mitt vänstra ben. Jag står med ryggen vänd mot backen och ser inte när han kommer. Med fullkraft träffar han mig och jag känner att det hugger till både i ryggen och i vänster knä. Pojken klarade sig med lite blåmärken och kanske stukat självförtroende. Efteråt har jag inte varit besvärad av varken knät eller ryggen mer än att viss stelhet infunnit sig i ryggen.

Dagens löppass gick alltså att genomföra och på löpmenyn idag stod 30/30 intervaller, 20st för att vara exakt. Passet gick på de extrem långa parkeringszoner som ligger längs Fjällvägen. Passet var tungt! Förutom att passet hela tiden ligger på max eller strax där under så känns det att man stått 5-6timmar på skidor tidigare på dan. Nu på kvällen efter passet så har det på körda knät gjort sig påmint Jag har hyfsat grav hälta och jag är glad över att jag inte är en häst för då hade det nog varit dags för slakt. Det är bara att hoppas att det inte är något allvarligt utan att jag kan köra mitt första riktiga backpass på Högfjället nu på fredag kväll.

1 kommentar:

  1. Tack för tipset om bloggen på ultradistans.

    Surt med knät - hoppas det blir bra snart.

    Kul med någon som gillar långa traillopp!! För mig blir det debut på både Swiss Alpine och London to Brighton i år.

    SvaraRadera