fredag 30 april 2010

Några timmar hos fabror doktorn.

Efter ha fått avbrutit gårdagens långpass p.g.a. tåont. Så gick jag idag till Doktorn. Mest för att få ett beskeda att ta ställning till.
Är det något som är sönder?
Om det är något som är sönder vad skulle hända om jag springer väldigt långt?
Kommer jag bli invalid eller kommer det bara att göra ont?
Om jag blir invalid hur mycke invalid blir jag?

Efter symptombeskrivning och okulär besiktning skickade doktorn mig till röntgen och efter en förvånansvärt kort väntan fick jag svaret...

Det är förmodligen en överansträngning!
Gud va skönt!!!!
Jag var orolig för att det var en stressfraktur.
Snabbt iväg och inhandla skoinlägg och hoppas på att det kommer att hjälpa.
Om inte så blir det att köra med Voltaren och Pannben.

På Lördag är det sista långpasset inplanerat och eftersom tå-smärtan först dyker upp efter 1,5 til 2,5 timmar så blir det då jag får se om inläggen funkar. Om det inte fukar så får jag på Grand Union Canal Race helt enkelt bita ihop i drygt 30-35 timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar