fredag 16 april 2010

Trötta fötter, ond tå!

Det var ett tag sedan senaste inlägget.
Träningen går enligt plan men det har dykt upp orosmoln. Jag har en tå som efter cirka en timmes löpning börjar värka. Tidigare i vecka så gjorde det så ont i slutet på ett 2 timmars pass att jag trodde tån gått av. Smärtan är uthärdlig men problem är att det påverkar mitt steg vilket gör att jag får ont även på en del andra ställen. Jag har vid tidigare träningspass ibland fått ont i den tån men det har gått över efter en stund och sedan inte besvärat mig varken under passet eller mellan passen.
Nu är det anorlunda!
Värken är till viss del kvar efter passet och känslan i fötterna allmänt är som om jag hade kört ett långpass på asfalt fast utan skor. Det känns som fötternas normala dämpnings zoner inte fungerar längre.

Passen jag kört de senaste dagarna är
Snabbdistans 50min
Intervaller 20sek max/40sek jogg x 20rep x 2set
Distans 120min
Backintervaller 1min x 15rep
Snabbdistans 70min

Nästa pass så skall jag pröva att köra med ett annat par skor och se om det blir till det bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar