onsdag 28 april 2010

Nu blir jag riktigt orolig!

Igår skulle jag köra ett långpass med Stefan Lindvall. Vi planerade att vara ute i 4-6 timmar. Syftet med passet,förutom att springa långt, var att springa långt när man redan är trött, springa i mörker samt att springa med tävlingsutrustningen påtagen.

Efter en massa jobb och förlite sömn så var jag inte jätte sugen men ändå förväntansfull när jag gav mig iväg från jobbet igår vid 17:30 tiden. Vädret var gråmulet med lätt regn och ca 8-10grader.
Förutom kläderna jag sprang i så hade jag med mig
torrt ombyte (Tröja o vindbyxor),
4 gel,
4 bars,
4 flaskor med sportdryck (ca2,5liter),
sjukvårdskit,
mobiltelefon,
gps,
videokamera,
batteriladdare,
pannlampa,
extra batterier,
en buff,
Pengar,
dasspapper
ett midjebälte
och en lite ryggsäck.

Vi började med att springa ut till Ängårdsbergen och körde ett varven den underbara terrängen. Därefter så vände vi tillbaks in mot stan för att ta oss upp till Skatås för att köra lite mer terränglöpning.
Efter 2-2,5 timmar började min tå att kännas och det blev snabbt värre. Jag fick stanna och knyta skon vid ett tillfälle och när jag skulle ge mig iväg igen så kändes det som om någon slog en hammare på tån. Vi sprang vidare upp mot Delsjön när vi efter 3 timmar skulle ta vår 5min gångpaus (vi kommer att springa 55min gå 5min på Grand Union Canal Race) gjorde det hur ont som helst när jag började gå. Jag haltade plötsligt svårt och efter en kort diskussion med Stefan så avbröt jag passet och tog mig hemmåt.

Jag har i skrivande stund fått en tid hos dokotorn för att kolla upp vad kan röra sig om. Jag är jätte orolig att jag kommer att få ett besked osm jag inte vill ha!

Så nu bär det av till doktorn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar