lördag 3 april 2010

Vår!

Efter en träningsfri långfredag med regn och rusk så var det skönt när jag tog mig ut på ett snabbdistanspass på vägarna mellan Seglora och Sätila. Inledningsvis så fick jag verkligen slita för att komma upp i puls men efter en stund så flöt det på rätt bra. Solen sken från blå himmel och det var varmt och skönt. Nu är årets första utomhuspass i korta tights och t-shirt inte långt borta.

Inte långt bort är heller Grand Union Canal Race. Just nu känner jag mig väldigt redo att anta den utmaning som GUCR är. Att det är 50 dar kvar käns mer som en risk än en möjlighet. Tänk om jag blir sjuk! Tänk om jag skadar mig. Rent logiskt så vet jag ju att jag absolut behöver dessa 50 dar för att förbereda mig men suget att starta GUCR nu är mycket starkt.
Får se om det dämpas imorgon när det blir ett lång pass med Stefan Lindvall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar