söndag 3 januari 2010

Årets första pass.

Vilopulsen var ok, almmän känslan var ok, inget halsont men en himla jobbig hosta.
Tillräckligt bra för ett distans pass.
Det blev 60min på löpband i sk distanstempo.
Distanstempo är inte hur fort det går utan inom vilket pulsintervall jag ligger. Min distanspuls är mellan 145slag/min och 163slag/min.
Kroppen var inte pigg idag och det kändes slitit.
Börjar vänja mig vid att springa på band. Det är framförallt tristessen som är det sega med band.
På tal om löparband. Min löparkamrat Stefan Lindvall är innehavare av det nordiska distansrekordet på 48timmar löpband. Rekordet är 291km. Idag kl 9.55 påbörjade Valdemar Andersson ett försök att ta tillbaka rekordet och att kanske bli förste nordbo över 300km. Är du nyfiken så följ hans framfart på http://www.sr.se/cgi-bin/orebro/program/index.asp?programid=3715
Jobb och och vila imorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar