lördag 8 maj 2010

Pelotten funkar!!!!

Startade morgonen med lite inspirations kollande på filmen "The distance of truth" som handlar om Badwater ultramarathon. Badwater ligger i Death Valley och grejen med loppet, förutom att det är långt, är att det blir upp mot 50grader varmt under dagen. Med detta i minnet gav jag mig ut i den Göteborgska våren -6grader varmt, blåst och småregn.
Målet med dagen var att springa Linje 6 från Biskopsgården till Kortedala för att därefter springa norrut längs Vättlefjälsleden över till Hisingen och hem till min mor och far. Om dom inte skulle vara hemma så skulle jag springa över Kärra och Backa hem till Masthugget.

Passet gick grymt bra!
Pelotten funkar!!! Hade inga känningar i tån överhuvudtaget.
Jag hade en liten mental dip efter ca 3 timmar som åtgärdades med en halv gel. Körde ett tempo som var något långasmmare än vad jag gjort vid tidigare långpass och kände mig därför stark och fräsch hela vägen. Ultra känslan infann sig då benen bara går och allt känns ganska lätt.

Blev påmind om att jag framför allt är en skogslöpare när jag lämnade asfalten och klev in på Vättlefjällsleden. Att springa i terrängen är som balsam för både kropp och själ. Allt känns plötsligt mycket lättare och roligare.

Idag är det 21 dagar kvar!
Det här kommer att gå bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar