måndag 3 maj 2010

Hjälper pelotten?


Det blev ett snabbdistans pass idag och för första gången i år genomfördes det i kortärmat och kortbyxor.
Äntligen!!!
Tanken var att köra snabbdistans i 60 min men det blev lite längre. Tån gjorde sig lite påmind men inget som begränsade mig.
Kan det vara så att pelotten funkar?
På lördag får jag se då jag skall ge mig ut på det sista långpasset inför Grand Union Canal Race den 29-30 maj. Då först får jag ett kvitto på om pelott hjälper eller inte. I övrigt så känns pelotten bara ovant att ha under fotvallvet men inget som besvärade.
Jag startade inne i stan och begav mig sedan ut i Ängårdsbergen. I Ängårdsbergen var det om möjligt ännu vackrare än i lördags. Tog sedan en vända i Sisjöns industri område för att lämna lite dokument till en kollega. Efter Sisjön så styrde jag benen hemåt längs Dag Hammarsköldsleden för att få avsluta passet under de fantastiska Körsbärsblomorna i Nordostpassagen. Detta rosa hav av blommor gör allt slit värt mödan.

Nu väntas två intervallpass innan det dags för det sista långa passet nu på lördag.
Idag var en dag med bara positiva vibbar!
GUCR kommer att gå bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar