lördag 22 maj 2010

Göteborgs Varvet

Då har ännu ett GBG-varv genomförts.
När jag kolla på medalj hyllan hemma så var det mitt 20:e varv men enligt resultat listorna så är det mitt 23:e. Spelar ifs ingen större roll.
Grymt härlig dag att köra varvet på. Många klagade på att det var för varmt men jag upplevde inte värmen som något problem. Nyckeln var att dricka lite på varje vätskestation från start. När man väl blir utorkad är det försent att göra något och effekterna kommer otäckt fort. En stunden lite sliten nästa stund avsvimmad.
"Been there, done that"
När starten gick så drog jag iväg ett högt tempo. Första km på under 4min. Lite för fort kan jag tycka men jag körde inte på km tider utan på pulsintervall. Jag ville ligga mellan 160-176 slag/min, vilket jag gjorde.
Det känndes som jag hade bra driv i dryga milen för att vid ca 11km få en dip. Inget igentligt problem utan jag kännde bara att jag fick slita mer. Mellan 13-14km så började jag komma ur dipen och det känndes hyfsat bra fram till strax innan mål då jag återigen dipade lite. Tiden i mål blev 1:38:40 och den är jag väldigt nöjd med. Ett par minuter snabbara än förra året och det under ett år då väldigt många preseterade sämre pga värmen.
Nästa år så får det väl bli ner mot 1:35 eller kanske 1:30!
För det blir Göteborgsvarvet nästa år, jag har redan anmält mig.

Nu är det fokusbyte!
6 dagar till Grand Union Canal Race.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar