fredag 26 februari 2010

Visade upp mig för Telia

I fredags blev det åter igen ett intervallpass. 30 stycken maxryck i 20 sekunder. Underlaget var ett stort problem. Nu var det inte halkan som var problemet utan "värmen". Snön smälter men det finns ingenstans för smältvattnet att ta vägen så det bildas gigantiska sjöar mellan snövallarna på cykelbanorna. Som vanligt så sökte jag mig ner till Mölndals ån och hittade ett is- och slaskfritt stråk med begränsad vattenmängd.
Passet gick framför Telias kontor och om dom som såg mig inte kan något om träning så misstänker jag att deras uppfattning om mannen i gult (jag), som toksprang fram och tilbaka, var att jag är färdig för psykakuten.
Har fortfarande svårt att få upp pulsen men vad kan jag göra jag kör så hårt det går.
Inga känningar av rygg eller baksida lår. Skönt.
Detta var den sista 20/40 passet på ett tag jag kommer att köra längre intervaller framöver bland annat 4-minuters backintervaller. Riktiga kräks intervaller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar