tisdag 23 februari 2010

Undra vad folk tänker?

Körde ett snabbdistanspass (puls mellan 160-170) i 90min på löpbandet. Platsen var SATS Zenit i Stockholm. Det känndes bra men det var jobbigt de sista 10 minutrarna. Energin tog slut och det var lite orutinerat av mig att inte börja ät min energibar tidigare.
Idag fick jag ett tydligt tecken på jag har kommit igång med träningen ordentligt. Tecknet var att mina bröstvårtor inte började blöda pga skav mot t-shirten. Kroppen börjar alltså bli inskavd igen.
När jag springer ute så tänker jag mycket, framföra allt tar intryck från eller av miljöerna jag springer i. När man står på gym så tänker jag lite mindre och intrycken jag tar in är från människor runt omkring. Man tittar på varandra och jag tänker Vad tränar hon till?. Han verkar vara en bra löpare? Springer han uppvärmning eller var detta hans träningspass? Under vad hon jobbar med? Har han haft en bra eller dålig dag? Den personen känner jag igen, men var har vi träffats? Hur gammal är han? Undra vad hon lyssnar på för musik?
Jag blir så himla nyfiken på vad alla andra tänker på.

1 kommentar:

  1. 90 min löpband?! Fy. Hellre ute trots snö och snålblåst. Länkar till dig från min blogg nu, men räkna inte med alltför kraftig ökning av besökare pga det :-)

    SvaraRadera